Wessanen Nederland | Beckers-Righi Rally


Communicatieadvies, Event, PR

Breeduit! werd benaderd met de vraag om op een creatieve manier invulling te geven aan de nieuwe strategie van het merk Beckers (Beckers reist als een Marco Polo de wereld rond, op zoek naar de beste hapjes om mee te nemen naar Nederland). Op de agenda stond de introductie van de Beckers-Righi Delicatezza’s. Een nieuw authentiek Italiaans hapje dat vanuit een opgekochte fabriek in Italië fysiek naar Nederland zou worden gehaald. Breeduit! kreeg de opdracht om een PR hype te creëren met de Italiaanse Delicatezza’s als hoofdonderwerp. Breeduit! ontwikkelde het concept van de Beckers-Righi Rally en zorgde tevens voor de implementatie.

Wie brengt het best bewaarde culinaire geheim van Italië als eerste in Nederland?

Twee teams van twee bekende Nederlanders (Victor Reinier, Ellemieke Vermolen, Jeremy Vermolen en Rosanna Lima) streden vanaf Reggio Emilia per Piaggio om als eerste naar Nederland te komen. In elke Piaggio bevond zich een oven en een vrieskist met het best bewaarde culinaire geheim van Italië: Beckers-Righi Italiaanse Delicatezza’s. Tijdens de tour konden de teams d.m.v. (productgerelateerde) opdrachten en etappetijden punten verdienen en het team dat hiermee de meeste punten verzamelde, won aan het eind een geldbedrag voor een door het team te bepalen goed doel. De Rally werd geregistreerd met camera’s en webcams in de Piaggio’s. De gemaakte foto’s en video-opnamen konden vrijwel direct online worden geplaatst, zodat heel Nederland de belevenissen kon volgen op internet of bij SBS Shownieuws die10 dagen lang dagelijks verslag deed van de Rally. Daarnaast werd een PR offensief naar de bladen opgezet, werden er commercials uitgezonden Op Net5 en SBS6 en werden na afloop van de Rally zes Beckers-Righi Piaggio’s ingezet voor sampling in supermarkten en winkelcentra.

Breeduit! was verantwoordelijk voor het concept, de persbegeleiding en het PR offensief en een deel van de organisatie en aansturing van de rally.